Niedużo danych o reklamach

Trwamy w świecie reklamy. Promocja świetlna (litery świetlne, kasetony świetlne) to pewien ze sposobów na przyciągnięcie klientów. Na rynku tworzy się coraz więcej spółek świadczących tego rodzaju usługi, gdyż forma ta osiąga coraz to większą popularność. Jest przede wszystkim względnie niedroga. Jednym z zwykle napotykanych rodzajów reklamy świetlnej są telebimy, napotykane przede wszystkim w wielkich miastach (Warszawa, Kraków). Na 100% nie sposób ich nie dostrzec, przez co marketing na pewno dociera do odbiorców. Obraz wyświetlany na telebimie obojętnie od pogody jest widoczny dla przechodniów. Dodatkowo, wbrew pozorom, dzierżawienie telebimu nie bywa ogromnie drogie. Oczywiście jednak posiadają również i własne wady. Promieniują ogromnie mocno, co jest w stanie razić (zwłaszcza w nocy) kierowców oraz kreować ryzyko karambolu. Pojawiło się nawet nowe określenie – „zanieczyszczenie światłem” na konkretnie świecące telebimy, na których treść transformuje się ogromnie szybko. W miastach zakazano ich rozlokowania prostopadle do jezdni.

Kasetony świetlne

Telebim musi też odnajdować się co najmniej 8 metrów od krawężnika. Do reklamy świetlnej kwalifikujemy także kasetony świetlne. Działają one w dzień i w nocy. Podświetlenie bywa możliwe dzięki wdrożeniu świetlówek oraz diod LED. Obrys oraz rozmiar kasetonu mogą być faktycznie dowolne. Niezwykle popularne są też neony. Powstały one w roku 1910, a odnalazł je Georges Clause. Kolor na który promieniują zależy od modelu zastosowanego w nich gazu bądź koloru szkła z którego są zrealizowane. Neony mogą mieć najróżniejsze kontury – formę liter (litery świetlne) a także inne. Są ogromnie jasne -widać je zarówno w dzień, jak i w nocy. Reklama świetlna, w porównaniu z tradycyjną ma jedną zaletę – jest znacznie w wyższym stopniu widoczna i to przy wszelkich warunkach atmosferycznych. Nie sposób przejść obok niej neutralnie. Kasetony a także neony nie bywają zbyt kosztowne w wykonaniu, a posłużyć mogą nawet przez długie lata. Nieznacznie bardziej wartościowe bywają na bank telebimy, ale inwestycja ta głównie się opłaca (przede wszystkim w dużych przedsiębiorstwach).

Źródło: plastmedia.pl