Załadunek auta dostawczego – z czym się wiąże?

Załadunek oraz rozładunek auta dostawczego, zwłaszcza wielkogabarytowego, nie zawsze jest prostą sprawą. Wszystko zależy przede wszystkim od rodzaju ładowanego towaru.
Zasadniczą sprawą, o której należy bezwzględnie pamiętać ładując towar na samochód, jest jego dopuszczalna ładowność, której nie wolno przekroczyć. Przekroczenie dopuszczalnej ładowności auta po pierwsze może skutkować poważnym uszkodzeniem samochodu, a po drugie wiąże się z bardzo wysokimi mandatami, jeśli służby mundurowe (policja, straż graniczna, inspekcja transportu drogowego) zatrzymają nas i okaże się, że przekraczamy dopuszczalną ładowność.
Kolejną istotną sprawą przy załadunkach jest to jaki towar będzie ładowany. Każdy będzie wymagał innego traktowania, pozwoleń i uprawnień kierowcy.
Przykładowo, jeśli chcemy na pace samochodu dostawczego przewieźć samochód osobowy, to do jego załadunku niezbędne są rampy najazdowe, które znacznie usprawniają załadunek oraz sprawiają, że jest on w pełni bezpieczny.
Załadunek towaru na samochód dostawczy wiąże się ze sporą odpowiedzialnością ze strony magazyniera jak również kierowcy, który ten towar będzie przewoził. Przede wszystkim bardzo ważną sprawą jest to aby ilości towaru na aucie były w pełni zgodne z tym co znajduje się na dokumentach przewozowych, dlatego obie strony powinny bezwzględnie pilnować tych ilości. podobnie jak w przypadku przekroczenia ładowności auta, może to się wiązać z karami ze strony służ mundurowych, zwłaszcza jeśli towary te są przewożone przez granicę.
Ostatnią ważną sprawą przy załadunkach jest sprawdzenie czy przewożony towar to towar niebezpieczny, objęty umową ADR, czyli europejską umową dotyczącą przewozu drogowego materiałów niebezpiecznych. Przepisy zawarte w tej umowie ściśle określają sposób przewożenia materiałów niebezpiecznych i należy się ich bezwzględnie trzymać. Największą rolę podczas transportu tak zwanych ADR-ów odgrywa kierowca, ponieważ musi on być po specjalnym kursie, dzięki któremu wie w jaki sposób postępować w razie wystąpienia sytuacji niebezpiecznej w związku z przewożonym towarem.