W jaki sposób zachowywać się w przypadku karambolu?
Sektor motoryzacyjny w Polsce rządzi się własnymi prawami, jest dosyć szczególny z uwagi na na mnogość samochodów użytkowanych w obiegu sprzedających oraz kupujących. Auta bywają dosyć licznie ściągane z obczyzny od naszych zachodnich sąsiadów, od Niemiec poprzez Francję, Austrię, Holandię, Belgię, a kończąc na Włoszech. Budżet przeciętnego Kowalskiego nie pozwala na zakup nowego pojazdu, zatem obieg samochodów z drugiej ręki jest wciąż pokaźny, a lombardy zapełnione bywają samochodami z zagraniczną historią.
Naturalnie problemem są nierzadko pojazdy, jakie bywają nabywane z przeszłością zagraniczną, a bywająpojazdami powypadkowymi, które kupcy kupili w postaci uszkodzonej. Pojazd posiadał stłuczkę bądź, nie daj Boże, wypadek, a w Polsce przebył kurację naprawiania szkód u blacharza, mechanika oraz lakiernika. Nagminnie zostaje mu przyznana nowa historia w charakterze pojazdu bezwypadkowego, z nowiutkim, niższym przebiegiem, który pozwoli na podniesienie wartości auta, jakie za granicą tworzyło kłopot dla posiadacza. Niewątpliwie przy stłuczce czy karambolu w Polsce, pojazdy w przeważającej większości nie bywają również reperowane. U producenta dopuszczalna reperacja to koszty, które są kompletnie nieopłacalne, a takie wymagania częstokroć stawia przed nami ubezpieczający. Posiadacz byłby zmuszony niemało wyłożyć z własnej kieszeni, by szkody zostały profesjonalnie naprawione. Naturalnie organizacje, w jakich posiadamy wykupione ubezpieczenie, nie zadośćuczynią nam strat, tłumacząc się przeróżnymi prawami przy podpisaniu umowy aktuarialnej. Stąd częstokroć w Polsce następuje odkup szkód, gdzie specjaliści z kilku sfer mają własne metody i walczą o zadośćuczynienie w sposób legalny, a jednocześnie opłacalny.
Odkup odszkodowania zostaje coraz to bardziej atrakcyjny oraz wymusza na ubezpieczycielu odmienne okoliczności umowy, jakich nie byłaby w stanie zdobyć osoba prywatna, jaka podpisała umowę zabezpieczenia.